Relacje 2012

KROWA 2012

Niedziela, 16. grudnia. Wszystko zaczęło się jeszcze przed świtem, kiedy legion krowiastych cyklistów naradzał się, kto w którym rejonie lasu wiesza Wesołe Krowy (a raczej ich rzuty na płaszczyzny). Potem cykliści ruszyli w las, każdy w swoją stronę. Mimo niespodziewanie trudnych warunków (zwanych dalej śniegiem), wszystko dotarło tam gdzie trzeba - Krowy na drzewa, a organizatorka na zbiórkę - prawie na czas.

O 9:30 na zbiórce na stacji SKM Wola Grzybowska już czekały niektóre drużyny. Kiedy dojechali wszyscy, którzy mieli dojechać, każda drużyna dostała mapę ze swoim zestawem Krów do znalezienia. Wkrótce potem piechurzy ruszyli na swoje trasy. Gdyby nie było śniegu, może i by ktoś znalazł wszystkie swoje Krowy, ale śnieg był. Mokry, lepiący się do wszystkiego, co próbuje się po nim poruszać…
c.d.n.

Bitwa + Bałwan

W piątek pojawił się śnieg w sam raz na bałwana, a że śnieg lubi się szybko topić, postanowiliśmy czym prędzej zwołać Wielką MISMaPową Bitwę Śnieżkową oraz lepienie Kwadratowego Bałwana.
Nazajutrz, w sobotę, 8. grudnia, w samo południe, kilkanaścioro kwadratów spotkało się na Polu Mokotowskim. Po ok. godzinie rzucania śniegiem w siebie (lub niekiedy odwrotnie) postanowiliśmy skończyć bitwę i przejść do lepienia bałwana. Niestety śnieg nie lepił się wystarczająco dobrze i udało się stworzyć tylko kopiec udający bałwana sięgający niewiele powyżej kolan… cóż, przynajmniej będzie pretekst, żeby spotkać się jeszcze raz i zrobić porządnego Kwadratowego Bałwana ;)

Pokaz zdjęć - Indie

Piątek, 7. grudnia, o godz. 17:30 w Klubie pod Tarasem na Wydziale Chemii, były student MISMaPu, Jędrzej Kołodziejczyk, opowiedział o swoim pobycie w Indiach. Orientalny, egzotyczny kraj, o wspaniałej kulturze, ponad 5 klat tradycji i 3 tygodnie za parę dolarów.

VIII Wrocławski Przegląd Kultury Studenckiej

Czasoprzesterzń: 24-25. listopada, Wrocław.

- koncert konkursowy, gdzie każda grupa gra kilka utworów,
- koncerty regularne, a nich między innymi Myśli Rozczochrane Wiatrem Zapisane,
- spacer po Wrocławiu,
- integracja i śpiewogranie,
- tanie spanie na karimacie w akademiku,
- odwiedzenie 5 województw i 4 stolic województw w ciągu 24 godzin ;-)

Walne Zgromadzenie

14 listopada odbyło się Walne Zgromadzenie Klubu "Kwadrat Turystyczny". Nowy Zarząd (którego skład można zobaczyć tu) dziękuje za zaufanie i wyraża nadzieję, że nadchodzący rok będzie jeszcze bardziej obfitujący w wyjazdy, wycieczki i inne spotkania niż wszystkie poprzednie lata razem wzięte ;)

A oto refleksje naszego protokolanta o przebiegu spotkania:

Czasami pojawiają się problemy, niektóre bardziej poważne, inne mniej. Pytanie, do której z tych kategorii należy sytuacja, gdy ludzi jest jednocześnie zbyt dużo i zbyt mało pozostaje otwarta. W końcu pojawiło się wystarczająco ludzi (a nawet Zarządu) i obrady mogły ruszyć prawie z kopyta…

Hawiarska

Miało być częściowo pod postacią Niemcowej, ale z powodu ataku wszechogarniającego Chaosu z wszystkich frontów, byliśmy prawie tylko w Gorcach…

Kwadratowe Ognisko Terenowe Eksplorujące Kampinos

Pierwsza w nowym roku akademickim Kwadratowa impreza - KOTEK. Spotkaliśmy się w ostatnią we wrześniu niedzielę, rano, przy stacji Młociny, skąd pojechaliśmy do lasu. Nie wszyscy zdążyli na czas, ale każdy kto chciał prędzej czy później znalazł i dogonił resztę wycieczki, skracając sobie drogę autobusem lub skrótem szlaku (choć skróty bywają zdradliwe ;) ). W czasie trzydziestokilometrowego "spacerku" zobaczyliśmy kilka miejsc upamiętniających działania wojenne na terenie Puszczy Kampinoskiej oraz weszliśmy do przeciwatomowego bunkru dowodzenia PRL, niestety już dość mocno zniszczonego.

Po wycieczce przyszła pora na ognisko, na którym dołączyli do nas kolejni kwadraci. Śpiewaliśmy i rozmawialiśmy do późna, aż postanowiliśmy ugasić ogień i wracać, żeby wyspać się przed pierwszym dniem zajęć…

Majówka w Sokolikach

Weekend był długi - trwał ponad tydzień. Wybraliśmy się znów na Tabor w Sokolikach - dobre miejsce dla wspinaczy (skałki granitowe), rowerzystów (w Sudetach jest sporo szlaków rowerowych) i turystów pieszych (istnieją tam też szlaki, których rowerem się nie zrobi ;) ).

Są już zdjęcia. Niestety wszystkie aparaty, które dotarły na miejsce okazały się zepsute, więc pozostało nam robić zdjęcia komórkami. Mimo to zapraszamy do oglądania.

Pokaz zdjęć

Mateusz Iskrzyński - "Ścieżkami Hellenów" - pokaz zdjęć z Grecji w Klubie pod Tarasem.

TOPLEZ

Tradycyjny Obrzęd Palenia Lalki Emulującej Zimę jako tradycja pochodzi z wydziału MIM i odbywa się co roku w okolicach końca zimy. Tym razem było to w pierwszy weekend kalendarzowej wiosny, czyli 24-25 marca. Szliśmy do Bacówki PTTK na Rycerzowej.

Na początku nie wierzyliśmy (przynajmniej niektórzy) w metrowy śnieg w górach. Przecież było ciepło, powinien się stopić. Okazało się, że jednak śnieg był, a na dowód swojego istnienia próbował nas pochłonąć. Po drodze dokonaliśmy Obrzędu, żeby wygonić zimę, ale mimo to śnieg nie zniknął. Im wyżej szliśmy, tym było go więcej.

Wieczorem w schronisku śpiewaliśmy, a w międzyczasie rozpoczęliśmy pisanie Kroniki Kwadratu - zeszytu, który będzie z nami jeździł, żeby stopniowo zapełniać się wspomnieniami z wyjazdów.

W niedzielę od rana stopniowo opuszczaliśmy schronisko. Musieliśmy rozdzielić się na kilka grup - niektórzy się przeziębili, a niektórzy po prostu musieli wrócić do Warszawy wcześniej niż reszta.

A tu i tu są zdjęcia.

Ferie

Jak co roku, odbył się kwadratowy wyjazd w góry na ferie. Tym razem Byliśmy w Zwardoniu, od 5 do 12 lutego.

Kwadratowy Bałwan i Wielka MISMaPowa Bitwa Śnieżna

Śnieg już zaczynał się topić, więc nie mogliśmy dłużej czekać. W czwartek, 19. stycznia na Polu Mokotowskim rozegrała się Wielka MISMaPowa Bitwa Śnieżna.
W oczekiwaniu na spóźnialskich stworzyliśmy kilka kul i sześcianów mających stać się później Kwadratowym Bałwanem. Kiedy było nas wystarczająco dużo, zaczęliśmy bitwę.
Po zakończeniu bitwy stworzyliśmy Bałwana: tym razem był to rzadki gatunek trójmisiorożca polarnego ;)

Sylwester 2011/12 w Sudetach

Schronisko Orle - były narty biegowe i standardowe chodzenie po ośnieżonych górach.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License